Masterclass Corporate Storytelling

Storytelling kun je leren. Maar de basis moet wel goed zijn. Daarom heeft onze Creative Director Jan Suiskens 3 gouden regels ontwikkeld. Met deze Masterclass Corporate Storytelling, leert hij jou het juiste verhaal voor jouw bedrijf te vertellen. Speciaal voor directie, marketing én sales.

Jan Suiskens, Creative Director

Ruim 25jr ervaring in communicatie. Voor meer dan 400 bedrijven. Nationaal én internationaal.
In 2010 maakte hij de keuze om enkel nog filmisch te willen communiceren. De intrede van de IPad werd op dat vlak door hem gezien als een “gamechanger”. Sindsdien heeft hij met zijn films vele internationale prijzen gewonnen en wordt door velen gezien als autoriteit op het gebied van corporate storytelling. Vandaag de dag maakt zijn bedrijf honderden producties per jaar en vindt hij het tijd om zijn opgebouwde kennis en ervaring te delen via lezingen en/of masterclasses.

De kracht van storytelling

Storytelling is de manier waarop mensen van nature communiceren. Goede verhalen boeien en verbinden. Maar hoe maak je van jouw corporate story een goed verhaal? Met deze masterclass krijg je inzicht in de kracht en de ongekende mogelijkheden van corporate storytelling.

Deze cursus is voor iedereen die wil leren hoe je je klanten of collega’s inspireert en overtuigt met een goed verhaal. Speciaal voor directie & management die medewerkers willen inspireren, marketeers die klanten en relaties willen betrekken in hun verhaal, communicatiespecialisten die een beleid willen uitleggen. En óók (of misschien juist) voor sales werkt storytelling perfect om op de juiste manier het verhaal van jouw bedrijf of product te vertellen en te promoten.

ALGEMEEN

     Vught, N-Brabant
   Dinsdag 4 december (laatste van 2018)
Donderdag 24 januari & 21 februari 2019
   1-daagse masterclass
    directie, marketing/communicatie, sales
     795,- incl. lunch

Download Programma

NU AANMELDEN

Volg een Masterclass Storytelling van Jan Suiskens en krijg in 1 dag de basisregels onder de knie voor het vertellen van jouw eigen corporate story. En leer hoe jij storytelling effectief kunt inzetten voor corporate communicatie of voor die ene salespitch. Waar wacht je nog op!

Meld je aan

Informatie die verteld wordt in de vorm van een verhaal, wordt beter begrepen, onthouden en doorverteld. Met een goed verhaal kun je mensen raken en tot actie aanzetten. En met het juiste beeld en geluid kun je emoties oproepen en versterk je je boodschap. Daarom is een goede corporate story een effectieve manier van communiceren die helpt om je doel te bereiken.

Met deze interactieve training Corporate Storytelling leer je de basis die nodig is om een goed verhaal te kunnen vertellen. Je leert waarom storytelling zo’n krachtige tool is om je boodschap over te brengen. Aan de hand van voorbeelden oefen je met het herkennen van de 7 plots, de verhaalopbouw en de spanningsboog. Je leert over de invloed van emotie en de kracht van beeld: Visual Storytelling. En tenslotte ga je samen met een mede-deelnemer zelf aan de slag met je eigen verhaal.

Deze Masterclass Storytelling is direct toepasbaar in praktijk. Dankzij de 3 gouden regels:
– Wat is je boodschap?
– Wie is je doelgroep?
– En wat wil je bereiken?

Je kunt deze training direct meenemen in jouw communicatie. Niet alleen op bedrijfsniveau, maar juist ook voor je persoonlijke ontwikkeling. Je zult zien dat je na deze dag op een andere manier naar dingen kijkt. En veel beter verhalen kunt vertellen, het verhaal voor je bedrijf of product. Vele gingen je al voor. En die zeiden onder andere het volgende:

Wat ik heel bijzonder vind is dat ie in een middag tijd, eigenlijk is staat is om de structuren uit te leggen. Maar ook bewustwording te creëren van wat ik eigenlijk tot nu toe, dacht wat goed was, maar wat veel beter kan.
– Marieke Kokkeler, marketingmanager bij Quinfox

Eigenlijk zou iedereen dit moeten doen die bij een bedrijf werkt. Om eens te kijken van wat vertelt mijn bedrijf nou echt voor een verhaal.
– Carlijn van Paassen, zelfstandig ondernemer

Je gaat toch wel op een andere manier naar filmpjes, reclame, maar ook verhalen van anderen luisteren.
– Vincent le Bruyn, Rayonmanager van Rens Mobiliteit

Jan | CorporateTrailer

Als Creative Director vertelt Jan dagelijks verhalen voor zijn opdrachtgevers. En waar wordt storytelling nou beter toegepast dan in films! Dus neemt hij jou mee in zijn wereld:

“Ik ga je leren hoe te presenteren, vanuit de denkwereld van jouw klant, van jouw doelgroep. Ik ga je laten zien wat het verschil is tussen manipuleren en inspireren, zodat jij jouw publiek kunt beïnvloeden. Niet op basis van klatergoud, maar vanuit de waarheid. Jouw unieke DNA.”

In kleine groepjes van maximaal 10 personen, gaan jullie tijdens deze Masterclass Storytelling samen aan de slag. De ochtend bestaat uit theorie, en de middag bestaat uit workshop/ praktijkopdrachten. In 1 dag leer je de basisregels voor het ontwikkelen van jouw eigen corporate story.

De kosten van deze Masterclass bedragen € 795,- exclusief BTW

Dit is inclusief;

  • Koffie, thee en uitgebreid lunchbuffet
  • Een direct overzicht van de geleerde theorie, in de vorm van een aandenken
  • Certificaat van deelname
  • Indien gewenst: Follow up met gratis adviesgesprek van 1 uur door Jan Suiskens voor jouw organisatie

Als je met meerdere collega’s deelneemt ontvang je een extra korting van 5% op het totaalbedrag met een maximum van 20% (= 5 deelnemers of meer)

Een cursus Corporate Storytelling op jouw locatie! Bijvoorbeeld als leerzaam onderdeel tijdens een personeelsdag, om meerdere mensen uit je organisatie te laten trainen. Op maat in te richten, dus ook een workshop storytelling van slechts 4 uur is mogelijk.

En wil je een meer bedrijfs- of sectorspecifieke benadering of wil je geen gevoelige informatie delen? Kies dan voor onze incompany- of maatwerktraining! Specifiek afgestemd op jouw vragen en wensen.

Voor een vrijblijvend voorstel, bel je met Anneloes van Gijlswijk op nummer : 073 – 645 71 00
of stuur ons een mail

MET DEZE MASTERCLASS LEER JE ...

  • De 7 basic plots herkennen en inzetten voor jouw verhaal
  • De 3 gouden basisregels voor Storytelling
  • Verhaaltechnieken herkennen en toepassen
  • Hoe je je doelgroep en je boodschap formuleert
  • Hoe je storytelling inzet voor je organisatie
  • De toegevoegde waarde van visual storytelling
  • De do’s and dont’s van corporate storytelling

.
.

Ook maatwerk of masterclasses op locatie mogelijk!

INSCHRIJVEN MASTERCLASS CORPORATE STORYTELLING

WAT KRIJG JE?

  • 1-daagse inspirerende interactieve masterclass
  • Maximaal 10 deelnemers
  • Een direct overzicht van de geleerde theorie, in de vorm van een aandenken
  • Koffie, thee en uitgebreid lunchbuffet
  • Certificaat van deelname
  • Indien gewenst: Follow up met gratis adviesgesprek voor jouw organisatie

Vooral de praktijkopdrachten waren heel leerzaam. Ik kan hier echt iets mee.

Loes Bakker, ECT

De mensen bij CorporateTrailer zijn echte marketingexperts die je dwingen om op een andere manier naar je bedrijf te kijken.

Deborah Huijbrechts, KSprofiel

Ik denk dat wij hier heel veel mee kunnen, absoluut!

Aad de Wijk, FNV Havens

Eigenlijk zou iedereen dit moeten doen die bij een bedrijf werkt. Om eens te kijken van wat vertelt mijn bedrijf nou echt voor een verhaal.

Carlijn van Paassen , Zelfstandig ondernemer

Wat ik heel bijzonder vind is dat ie in een middag tijd, eigenlijk is staat is om de structuren uit te leggen. Maar ook bewustwording te creëren van wat ik eigenlijk tot nu toe, dacht wat goed was, maar wat veel beter kan.

Marieke Kokkeler , Marketingmanager Quinfox

Je gaat toch wel op een andere manier naar filmpjes, reclame, maar ook verhalen van anderen luisteren.

Vincent le Bruyn, Rayonmanager van Rens Mobiliteit

Onze masterclasses

Masterclass Corporate Storytelling
Masterclass Corporate Story
Masterclass Film Maken